Plastische chirurgie 2018-09-07T12:54:46+00:00

Plastische chirurgie

Wat is het?

U kunt terecht bij onze plastisch chirurg voor adviezen en behandelingen betreffende het gelaat en handen, zoals bijvoorbeeld: reconstructie van het aangezicht na het verwijderen van tumortjes, maar ook voor correctie van boven- en onderoogleden, wenkbrauwcorrectie of -lift, littekens, uitgescheurde oorlel en voor botox en fillers. Botox kan ook gebruikt worden bij overmatig zweten.

Verder kunt u voor ‘kleine handproblematiek’ zoals afwijkingen op vingers en pols, triggerfingers, carpaaltunnelsyndroom eveneens bij haar terecht. Drs. Michels verricht daarbij ook schaamlipcorrecties.

Aangezicht reconstructies

Soms is het noodzakelijk om afwijkingen van de huid te laten verwijderen. Meestal gaat het om kleine huiddefecten die direct kunnen worden gehecht.

Botox en fillers

Patiënten die met een ingreep hun uiterlijk willen verbeteren hebben hier goed over nagedacht en verdienen een duidelijk en realistisch advies.

Hand- en polsafwijking

Veel voorkomende kwalen van de hand zijn aandoeningen van buig- of strekpezen, zenuwen en bindweefselafwijkingen zoals de ziekte van Dupuytren.

Litteken- en oorlelcorrecties

Littekenreactie is vaak individueel bepaald. Soms zijn littekens, nadat ze zijn uitgerijpt, nog lang zichtbaar of geven functieverlies.

Ooglidcorrecties

Door het verouderingsproces van de huid van de oogleden en de onderliggende lagen, kunnen de oogleden gaan uitzakken.

Schaamlipcorrecties

Klachten van te grote schaamlippen zijn: vervelend gevoel bij dragen van strakke kleding, irritatie bij sporten, fietsen en pijn bij het vrijen.

Wenkbrauwlift

Ook de huid van het voorhoofd kan door het verouderingsproces uitrekken en zakken. Het gevolg hiervan is dat de wenkbrauwen lager dan de bovenste rand van de oogkas komen te liggen.

Wat is het?

Sinds februari 2018 bieden wij ook algemeen chirurgische zorg aan, deze zal verzorgd worden door dr. Eus Uludag

Anale fissuur

Wondjes of kloofjes in de anus die kunnen ontstaan na een periode van harde ontlasting of juist heftige diaree. Ze veroorzaken vooral tijdens en na de ontlasting zeer heftige pijn.

Hemorroïden

In feite heeft iedereen aambeien; dit zijn kleine zwellichaampjes in de endeldarm net boven de anus die zorgen voor de fijne continentie zodat er geen ongewild vocht- of gasverlies optreedt.

Proctologie

Het praten over anale klachten wordt over het algemeen als gênant ervaren, toch komen anale aandoeningen –vroeg of laat- bij veel mensen voor.

Skin Tags

Anale huidflapjes kunnen ontstaan na dicht gestolde aambeien als gevolg van lang persen of zwangerschap. Ze worden dan ook vaak verward met aambeien, als het stolsel uiteindelijk is opgeruimd door het lichaam blijven uitgerekte huidplooien achter.